wtorek, 19 lipca 2016

Zdobyłam szczyt Wierch Zgorzelisko, czuje jakbym zdobyła Rysy :)

Trekking :)

Jestem z dziećmi na koloniach w Małym Cichym (Małem Cichem :) koło Zakopanego. Wspieramy fundację Nie tylko myśl, która m.in. funduje kolonie wychowankom domów dziecka.

Wśród uczestników są też rodziny z dziećmi i ja się do takich zaliczam :) Mieszkamy w pięknym pensjonacie Tarasówka.

I'm on summer camp right now. Me and my kids. In Małe Ciche near Zakopane in the Tatra Mountains in Poland. I've supported the "Nie tylko myśl" charitable foundation that, among other things, funds camps for children from orphanages.


Besides children, there are also families, and I'm one of them :) We're staying in the beautiful Tarasówka Rooms to Rent.

W tle Tarasówka / Tarasówka in the background


Ja z dziećmi dojechałam na kolonie po dwóch dniach pociągiem, bo nie mogły nas w niedzielę ominąć chrzciny u fantastycznej szwagierki :)

We arrived after two days by train, because we couldn't have missed christening of our lovely niece :)

Na dworcu w Zakopanem / Zakopane train station :)

Pierwszego (naszego) dnia kąpaliśmy się w lodowatej wodzie w górskim potoku!

First day we swam in a freezing mountain stream.

W potoku / freezing stream :)

Nad potokiem / over the stream :)

Wczoraj po śniadaniu poszliśmy na wycieczkę po górach. Wielu górskich wędrowców powiedziałoby pewnie, że to zwykła górka :) Wierch Zgorzelisko 1105 m (Rysy 2499m chociaż to chyba pamięta każdy Polak tak jak datę bitwy pod Grunwaldem ;) Może i jest to górka dla dzieci, ale ja z Zosią na rękach czułam się tak z siebie dumna jakbym zdobyła conajmniej Rysy :)

Yesterday after breakfast we went trekking. A "real" trekker would probably say it's a slight uphill :) Wierch Zgorzelisko 1105 m - 3625 ft (Rysy, the highest point of Poland is 2499 m - 8199 ft, and every Polish person knows that :) Maybe it really is only a slight uphill but me with Zosia in my arms - I was so proud of myself as if I had climbed Rysy ;)

Gonimy grupę bo góralka mówiła, że widziano w tych okolicach niedźwiedzia :) / We're chasing our team because it is said that there is a bear out there in the forest :)

Dawno nie chodziłam po górach. W sumie to nigdy nie byłam w górach latem. Zawsze jeździłam zimą na deskę. Raz byłam też jesienią z rodzicami jak byłam dzieckiem, najbardziej pamiętam z wtedy ten klorowy krajobraz bo liście dopiero zaczęły zmieniać barwę i góry były kolorowe :) Ale okazuje się, że latem też warto tu przyjechać.

It's been a while since I have been trekking. Actually I have never been in the mountains during summer. I usually went snowboarding in winter. Once I went there in the autumn with my parents when I was a child, I remember incredible, colorful mountains from leaves changing their colors. But it turns out that it is worth coming in the summer too.

Jak było na szlaku? Wspaniale! Zapach świeżego górskiego powietrza, zapierające dech w piersiach widoki dookoła, ból kolan i łydek nieprzyzwyczajonych do tego rodzaju aktywności :) no i niesamowita satysfakcja...
Jeśli zastanawiasz się czy warto jechać w góry z małymi dziećmi odpowiem Ci - warto. Napewno bardziej się zmęczysz niż bez dzieci, ale uwierz mi, że to przeżycie jest cudowne.

How was it on the mountain trail? Incredible! The smell of fresh, mountain air, the  breathtaking views all around, the pain in knees and in calves not accustomed to this kind of activity :) and the satisfaction...
If you're wondering  wheter to go in the mountains with small children I tell you it's totally  worth it. Though you may be more tired than witout children :)

Szczegóły naszej trasy:
Wierch Zgorzelisko, część grzbietu należy do Tatrzańskiego Parku Narodowego,
5,75 km, czas 2 godz 20 min ponad 10000 kroków :)

Trail details:
Zgorzelisko peak, some of it belongs to the Tatra National Park,
5,75 km, 2 h 20 min, more than 10000 steps :)

A Ty? Jaki szczyt ostatnio zdobyłaś/eś? :)

And you? What top have you recently reached? :)

1 komentarz :

  1. Nataleczko jestem z Ciebie bardzo dumna z Zosią na ręku
    Jesteś fantastyczną mamą i wspaniałą organizatorką piękna dla moich wnuczek pozdrawiam pa

    OdpowiedzUsuń