niedziela, 3 lipca 2016

Sprawdź w jakiej jesteś kondycji/ Check how fit you are

Check how fit you are

Nigdy nie mierzyłam sobie pulsu (wydawało mi się, że robią to tylko osoby chore, a ja jestem zdrowa :) ale zdałam sobie sprawę, że możesz sprawdzić w jakiej jesteś kondycji mierząc sobie puls!
Jak pisałam wcześniej, spodobała mi się aplikacja na moim androidzie S Healt. Do tej pory patrzyłam tylko ile przeszłam kroków i ile minut spędziłam na aktywności fizycznej, ale przedwczoraj po bardzo intensywnym spacero-biegu :) wzięłam telefon do ręki, żeby sprawdzić ile kroków trwał spacer (prawie 5000) spojrzałam na tą ikonę z pomiarem pulsu i jakoś tak postanowiłam zmierzyć. Po wysiłku, na leżąco miałam 91 uderzeń na minutę. Postanowiłam sprawdzić czy to dobry wynik :)

I had never  measured my heart rate before a few days ago :) (I had thought it was only for sick people and I've been healthy :) but I realized you could check how fit you are measuring your heart rate! :) as I wrote earlier I've liked S Health Samsung application. Until recently I had only checked the number of steps and how active I'd been, but before yesterday after really intense run-walk :) I took my phone to check steps (almost 5000) I looked at the Heart Rate icon and decided to measure it. After workout, laying down I had 91 bpm. I decided to check out if it was a good score :)
 

Jak się okazało puls najlepiej mierzyć od razu po obudzeniu - wtedy gdy jesteśmy najbardziej wypoczęci. Generalna zasada dotycząca zdrowych osób brzmi, że im niższy puls spoczynkowy tym jesteśmy w lepszej kondycji fizycznej, im więcej trenujemy aerobowo, czyli np. chodzimy, biegamy, pływamy, jeździmy na rowerze, tym lepsza kondycja i niższy puls. Z czego to wynika? W uproszczeniu z tego, że serce to też mięsień :) więc gdy jest wytrenowany to jest wydajniejszy.

It turned out that you should measure your heart rate just after waking - when you're most rested. General rule for healthy people is that the lower the resting heart rate the fitter you are, the more you do aerobic training ie. walk, run, swimm or bike the fitter you are and the lower your heart rate. Why? Simply put, your heart is a muslce, so it's more efficient when it's trained. Here is a great page about heart rate.

Tu tabelka z przedziałami wiekowymi dla kobiet i mężczyzn gdzie możecie sobie sprawdzić w jakiej jesteście kondycji:
https://pl.wikipedia.org/wiki/T%C4%99tno

Here you have a chart, where you can check how fit you are:
http://www.topendsports.com/testing/heart-rate-resting-chart.htm


Ja zmierzyłam sobie puls następnego ranka, niestety zaraz po obudzeniu musiałam najpierw wysadzić Zosię na nocnik... :) ale od razu potem zmierzyłam i wyszło mi 61 uderzeń na minutę,

I measured my heart rate the following morning, but sadly not just after waking because I had had to put Zosia on the potty first... :) after that I measured my heart rate and it was 61 bpm

Mam 31 lat czyli świetna kondycja! Byłam z siebie dumna! Oczywiście spodziewałam się tego, bo dużo chodzę, biegam i pływam. Mało tego tak mi się to spodobało, że następnego dnia, czyli dzisiaj rano znowu zmierzyłam, tym razem od razu po obudzeniu, (bo Zosia spała :) i wyszło mi:

I'm 31 so my score is - Excellent! I was so proud! I had expected it of course, because I walk, run and swimm a lot. That's not all, I measured my heart rate the following day, this time just after waking (Zosia was still asleep :) and it was:

58 ud./min czyli kondycja wyczynowa! :)

58 bpm so Athlete! :)

A Ty mierzyłaś/eś sobie kiedyś puls spoczynkowy? Jaką masz kondycję? :)

Have you ever measured your resting heart rate? How fit are you? :)

1 komentarz :

  1. Mania ja Tobie gratuluje Ty to masz kondycję i tak trzymajcie Nataleczko pa

    OdpowiedzUsuń